Shrimps taste better without pineapple - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Shrimps taste better without pineapple - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Shrimps taste better without pineapple

Blijf op de hoogte en volg Floor

02 Maart 2013 | Vietnam, Ấp Thiện Phước

Afgelopen zondag ben ik aangekomen in Mui Ne.

Rond 7 am vertrok ik met de bus van Dalat naar Mui Ne. And again, it was a horrible ride.

Ik vlieg (letterlijk) door de bus dus ik was erg blij toen we even een 'break' hadden. Echter was deze break een soort afleiding manoeuvre. Want toen we terug kwamen van het toilet hadden ze onze bus omgewisseld met een andere en lag al onze bagage buiten.... Behalve mijn handbagage (met camara, paspoort erin)!!! Oeps. Dat was dus een wijze les.

Het 2e deel van de reis verliep niet heel soepel want... De bus hield ermee op. Chillll. Dat werd dus wachten, wachten en wachten en tussendoor de bus 'eventjes' duwen. Anyway, ze zijn redelijk veilig aangekomen :)

De rest vd dag heb ik een beetje gechillt op een bedje met uitzicht op zee en kitesurfer. Touch life ;)

's Avonds ontmoette ik 3 meiden, Julia & Emma (Engeland) en Marie (Parijs) We hebben gezellig samen gegeten en nog ergens wat gedronken.

De volgense bestond wéér uit hetzelfde oh zo zware uitzicht; surfers & de zee.
Maar dit keer gezellig met z'n 4e.

's Middags had Julia een kitesurf les dus we gingen mee of naar de kitesurfers, ehh Julia te bewonderen.

Zelf zou ik ook wel leren surfen maar heb besloten om het te gaan leren in Bali.

's Avonds hebben we heeeerlijke verse vis (red snapper, gamba's, clawns) gegeten. Het was heerlijk en omdat we alles deelden (+ springrolls, rijst, noodles) super cheap! Only €3 per persoon ofzo. Dit keer was ook onze vriend uit Edinburgh mee dus super gezellig :)

Donderdag had ik de sanddunes tour geboekt (zie foto's op fb). Dit was erg leuk en hier ontmoette ik de Engelse Kay en de Zweedse David & Caroline.

's Avonds zag ik Desi & Wendy (zij waren ook in Mui Ne sinds woensdag) weer bij het diner. Het was gezellig en we aten met Rosie (nieuw meisje vd kamer uit Engeland), Marleen (meisje uit NL), Kay en dus Wendy & Desi.

Dit keer at ik schrimps in coconut met rijst en als dessert deep fried banana met honing. Yummie.

Daarna hebben we nog een drankje gedronken bij de strandtent Dragon Beach. Dit is een strandtent met veel lounge banken.


Vrijdag heb ik een beetje gechillt met Rosie. Heerlijk he. 's Middags vertrok zij naar Nha Trang dus childe ik alleen verder.

's Avonds ging ik ergens wat eten met Marleen, gezellig! Toen we terug kwamen hebben we wat drankjes gedronken met een hele groep.

De groep bestond uit:
- Mijn grote vriend Andy (hij werkt hier)
- 3 meiden uit California
- Cogan (jongen uit Canada)
- Ellias & Adam uit Zweden
- 2 meiden uit Canada
- Meisje uit Norway
- En een meisje uit Denmark + David uit polen
Oja en natuurlijk Marleen en ik!

Uiteindelijk zijn we naar Dragon Beach gegaan voor wat drankjes en een grappig spel (I have ever never ever , something like that) Rond een uurtje of 2 zijn Marleen en ik nog naar DJ station geweest met een groep Russen.
Hahahah zo hilarisch! Wat een feestbeesten zijn dat! Ze gaan helemaal hol , super grappig om te zien. (Wij deden natuurlijk gewoon mee he he he)

De volgende ochtend (zaterdag) ging ik ontbijten met Ellias & Adam want we zouden gaan fietsen naar een eilandje. Helaas hebben we het eiland nooit gevonden maar het was ondanks dat erg gezellig.

's Middags ontmoette ik de Duitse Claudia en hebben we samen geluncht en gechillt op de bedjes. Hard life again.

's Avonds hebben we (Nainn, Claudia & ik) wéér seafood gegeten. Het is hier zo vers en dus extra lekker. We bestelden scallops, sweet & sour schrimps & red snapper. Delicious!

Nu lig ik braaf in m'n bedje want morgen om 06:30 gaat de wekker.

Morgen vertrek ik naar Ho Chi Minch City (Saigon) en daar zal ik tm vrijdag avond verblijven :) Op naar een nieuw avontuur! Oja Claudia gaat maandag naar Saigon dus we gaan daar nog meeten dus dat is wel gezellig!

Adieu en fijne avond voor jullie! X

EN VOOR KIM & FLEUR: GENIET VAN JULLIE LAATSTE UURTJES ALS 20jarige. HEEL VEEL PLEZIER XX

  • 02 Maart 2013 - 20:52

    Dodo:

    Zo, we zijn weer op de hoogte, leuk al die nationaliteiten die je leert kennen.
    Maar je nederlands wordt er niet beter op, (grapje) haha.
    Je hebt zeker in de bar zitten schrijven!
    Goeie reis morgen en we zijn benieuwd naar je ervaringen in Saigon.
    Xx dodo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ấp Thiện Phước

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 21952

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: