Op naar land nr. 3! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Op naar land nr. 3! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Op naar land nr. 3!

Blijf op de hoogte en volg Floor

08 Februari 2013 | Laos, Luang Prabang

En dan zit het weekje in Luang Prabang er alweer bijna op.. Dat ging SUPER snel!

Maandag hebben we een poging gedaan tot uitslapen al werd dat idee verknalt door een haan en niet zo lieve baby. Na het soort van uitslapen zijn we op zoek gegaan naar een hostel, we hadden er een paar in de Lonely Planet gezien dus daar wilde we even kijken.

Bij de 3e poging was het raak. De komende 4 nachten zouden we verblijven in een leuk guesthouse gerunt door de gehele familie. De eigenaar was een super schattige man die goed Engels sprak en vlug van begrip was. Fijn! Want dat is hier wel eens anders...

Vandaag hadden we een beetje gechillt, what else? Incl fruit shakes & yoghurt met granola EN kaas! Topper dus.

Dinsdag zijn we naar het Handicraft & Weaving centre van OckPokTok geweest, dat is een bedrijfje waar ze allerlei dingen (oa. shawls) maken van zijde. OckPokTok is een winkel in Luang Prabang waar ze dus allerlei handgemaakte spullen verkopen, helaas is duurder dan de gemiddelde Asia price want het is allemaal fabulous!

Woensdag begon de dag met een heerlijke vegatable sandwich. Dat klinkt lekker, was het opzich ook wel maar het waren WARME groenten (wortel/broccoli etc) beetje apart dus voor die tijd.

Anyway, de rest van de dag hebben we wat tempels bezocht. Na een tijdje hadden we het wel gehad (je moest hier ook betalen voor de tempels en in de hitte met lange mouwen etc is niet heel chill) dus plofte we maar neer voor jawel; een mixed fruitshake.

's Avonds hadden we yogales. Super leuk. Ik heb er enorm van genoten en we hadden een prachtig uitzicht: de Mekong met spelende kindjes erin.

Donderdag werd een nog actievere dag; we hebben 60 km (!!) gefietst DOOR DE HITTE om de Kuong Si falls te bezoeken. En wat was het leuk.

De watervallen zijn prachtig, echt paradise on earth. Het fietsen of beter gezegd mountainbiken was ook super. Af en toe wel zwaar (ja hallo bepaalde bergen kunnen zelfs wij niet aan) maar ondanks dat hebben we geen spijt. Wij zijn tenminste sportief en laten ons niet tegenhouden door een beetje zon (37 graden!!).

Donderdag was het ook Alie's laatste dag & avond in Luang Prabang. Dus we hebben lekker uitgebreid gegeten (niet zo uitgebereid als je in NL misschien doet maar wel voor hier).

Zaterdag vertrekt ze voor ca. 3 weken naar Vang Vieng om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een Organic Farm, super gaaf dat ze dat gaat doen.

Dat betekend dus ook dat 'reis' erop zit. Ik vond het super gezellig en ben blij dat ik je heb leren kennen. Dus Streep, als je dit leest, it was awesome!

Nu zijn onze wegen gescheiden en moeten we weer alleen verder. Gek maar ook wel weer spannend.


Zaterdag was dus weer mijn eerste dag alleen sinds tijden, al ben je hier nooit alleen maar dat is toch anders.

Vol goede moed vertrok ik 's ochtends naar m'n nieuwe hostel (Xayana voor de nieuwschierige onder ons).



Na het inchecken ben ik gaan ontbijten bij Joma (yoghurt met granola & een mixed fruitshake). Ondertussen een beetje gemaild en een programma gekeken.

Daarna ben ik een beetje rond gaan lopen. Opeens werd ik aangesproken door een Monk (monnik vd tempel) en hij vroeg waar ik naar toe ging, of het goed ging, waar ik vandaan kwam en wat mn naam was. Ik was daarna heel nieuwschierig WAAROM? Normaal praten de monks niet tegen je dus ik ben heel benieuwd.

Toen ik weer terug was ontmoette ik Paul. Een ca. 40 jarige man uit Engeland. Even leuk mee gepraat en hij vertelde dat hij zo ('s avonds) naar de Royal Palace ging voor een ballet voorstelling. Dat klonk best leuk. Hij zei dat ik gerust mee kon gaan als ik dat zou willen... Maar dat was het 'm juist. Ik wist niet of ik mee wilde. Ik had besloten niet mee te gaan, 15 min later had ik al spijt.

Ondanks dat heb ik toch een leuke avond gehad. Eerst ben ik naar de film geweest. Er is hier een soort theehuis waar ze elke avond internationale recente films afspelen. De enige regel; je moet min. 1x wat bestellen. Ik nam een lekkere smoothie van lemon/mango & banana. Dus mijn filmavondje kostte maar 20.000 kip (2 euro).

Daarna heb ik nog even rondgelopen en een banana pancake gegeten.

Eenmaal terug in het guesthouse ontmoette ik David (Duitsland) en Sheila (Australië). We hebben lekker zitten kaarten en kletsen. Leuk dus.

Daarna nog gepraat met 2 meisjes uit Engeland en een meisje uit Guatamala.

Ietsje later ontmoette ik Philippe (Frankrijk). Leuke jongen die hier met z'n medestudenten is voor een medical internship in Vietnam. Maar eerst gingen ze even reizen.

We hebben lekker gepraat dus dat was gezellig.

Vandaag heb een beetje rondgelopen en wat galleries bezocht én het lekkerste homemade ijs ever gegeten (incl jummie hoorntje). Het is inmiddels een beetje saai aan het worden hier want ben er al sinds zondag dus het wel weer tijd voor iets nieuws.

Gelukkig maar dat ik morgen naar Hanoi vlieg ;) waar het overigens vietnamees nieuwjaar is dan! Wauw echt gaaf dat ik dat ga meemaken!

Nu zit ik (again) bij Joma even wat te eten en straks ga ik m'n spullen inpakken. Later misschien nog even wat drinken met Phillipe tenzij hij dead is vanwege de bike trip naar de waterfalls hahah.

Anyway, ik heb het heel leuk gehad deze week in Laos. Het is een prachtig land met waanzinnig lekker eten, lieve mensen en een prachtig natuur. Een aanrader dus! En ook voor types die niet willen backpacken. Dus ga!!!

Toedeloe en de volgende keer vertel ik over m'n avonturen in Hanoi.

  • 09 Februari 2013 - 13:53

    Iefie:

    Hi Floor, super leuk je reisverslag weer te lezen!! Echt leuk dat je dat doet ik vind het telkens heerlijk als ik weer zie dat er weer een update is!!!
    Je bent echt al lekker gewend aan het reizen hè?! Leuk en heel stoer hoor!!! Ben heel trots op je! Hier alles goed. Ik ben aan het bijkomen van een flinke griep, maar heb vandaag wel weer 4 Panasj groepjes gedaan. Echt heel leuk om te doen en schattig al die blije kindjes!!!!
    Nou, nu ga ik maar even douchen en van het weekend genieten!
    Kus en geniet!!!!!! Tot volgende keer!

  • 09 Februari 2013 - 13:56

    Bianca Smole Reitsma:

    Wow Floor ik vind het geweldig om je reiservaringen te lezen, ze worden door mama ook nog toegelicht dus we zijn helemaal op de hoogte. Je foto op de slurf van die olifantvstaat bij oma Miep op tafel, dat snapt ze niet helemaal hoor, maar dat leg ik dan nog maar een keer uit. Ik geloof dat ik do d'r bagage maar ga dragen dan kom ik ook nog eens in Azië!!!! Nou wijfie heel veel plezier in vietnam en groetjes van ons allemaal.
    De smooltjes

  • 09 Februari 2013 - 15:35

    Dodo:

    Leuk om alles zo in een verhaal te lezen als aanvulling op alle bit's and pieces op skype, i-message en fecebook chat. Ook dat ijsje had je nog niet verklapt, of was dat het toetje van vanavond als afscheid van Laos.
    Succes morgen met reizen en hopelijk kan de taxi de drukte in Hanoi aan, en je op tijd voor de party's in je hostel afleveren.
    Have fun

  • 09 Februari 2013 - 17:19

    Perry:

    Leuk stuk Floor. Ben benieuwd naar de foto's van Luang Prabang. Hier sneeuwt het en Friso heeft ook een coole smoothie gemaakt. Lekker met een broodje boerenkaas. Veel plezier in Hanoi. Je kunt daar de ondergrondse gangen van de Vietcong bezoeken. Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: