Zwemmen in olifantenpoep - Reisverslag uit Ban Chang Phuak, Thailand van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Zwemmen in olifantenpoep - Reisverslag uit Ban Chang Phuak, Thailand van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Zwemmen in olifantenpoep

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 Januari 2013 | Thailand, Ban Chang Phuak

Hallo allemaal, weer een verslagje uit het verre Azië.

De afgelopen dagen heb ik het erg druk gehad.

Zaterdag ben ik na de lunch maar weer gaan rondlopen door Chiang Mai. Ik ben richting het oude gedeelte gegaan en kwam onderweg veel tempels te tegen. Uiteindelijk kwam ik in een soort 'woonwijk' van de locals, bijzonder om te zien. Ze leven zo anders dan wij in Nederland, natuurlijk minder luxe maar het is allemaal veel relaxter.

Uiteindelijk kwam ik een leuk tentje tegen (cat house) en daar heb ik even een smoothie gedronken, super leuk. Het kostte maar 35 baht wat omgerekend €0,88 cent is, BIZAR!

Zondag ben ik naar het 'nieuwe' gedeelte van Chiang Mai gelopen en het was saai. Wel nog even geluncht bij een super leuk tentje 'Free bird house' al het geld gaat naar het goede doel (kinderprojecten in Burma) dus een heel goed initiatief en super lekker is alles!

's avonds ben ik naar de avondmarkt gegaan met Bridget uit Engeland. Het was erg gezellig en ze verkochtte leuke dingetjes. Helaas kon ik niet alles kopen want ik moet alles meenemen de komende maanden dus heb alleen 1 armbandje aangeschaft (20 baht). Toen we bijna klaar waren met het rondje liepen we langs een Spa. Nu zijn hier heel veel massage mogelijkheden maar niet alles is naar mijn wens. Op straat vind ik niks, een 'echt' Spa is veeeel duurder. Gelukkig zagen we een betaalbare spa in een drukke straat. We namen de combi voetmassage, nek, schouders en hoofd + reflexen). En WAUW wat was het goed. Af en toe wel een beetje pijnlijk of kriebelig maar dat hoort erbij. En dat allemaal voor maar 200 baht (sessie van 1 uur).

Maandag moest ik vroeg opstaan want ik ging naar Woody's Elephant training. Rond 09:00 werd ik opgehaald door Tom, Woody's broer. Het was ongeveer 40 min rijden naar de Elephant farm.

Eenmaal daar begon de spanning te komen. Je kon al wat olifanten zien en dat maakte het toch wel een beetje eng. Want jezus wat zijn die (prachtige) beesten GROOT! Je voelt je zo klein en machteloos.

We moesten wat Thaise woorden leren want uiteindelijk zouden we zelf met ze gaan rijden. Heftig.

Eigenlijk is het te veel om nu allemaal te vertellen dus als je meer info wilt moeten we maar even skypen haha.

De hoogte/diepte punten:
- Zwemmen met olifantenpoep
- Op een olifant klimmen
- Zwemmen met olifanten
- Zitten op de olifantensleurf haha

Het was super gaaf maar soms ook heel eng. Er waren zeker momenten dat ik dacht, ehhhh Anna het kan zijn dat ik je zo vast ga grijpen en we eraf vliegen.

's avonds heb ik gegeten bij een Thais restaurantje voor maar 50 baht, super lekker en goed voor m'n backpackers budget. Daarna heb ik nog even boodschappen gedaan (yoghurt, cornflakes, appels), waar hier overigens veel te duur is maargoed.

Toen ik thuis kwam was Tim net terug van het ziekenhuis.

Even ter info; Tim is een jongen uit Engeland die ik hier heb ontmoet. Elke avond zijn we gezellig aan het praten. Zijn reismaat was ziek geworden en lag in het ziekenhuis en was vandaag ontslagen.

Anyway, de hele avond/nacht hebben we lekker gechillt op het dakterras. Super chill zo'n rooftop, dat wil ik later ook wel.

Mijn verhalen van gister en de andere dagen verstuur ik vanuit Pai want moet nu ff opschieten.

En laat maar een berichtje achter, dat vind ik leuk!!



  • 23 Januari 2013 - 13:44

    Dodp:

    Uuuhhwwl heb je dat gegeten, die dingen ?

  • 23 Januari 2013 - 23:44

    Karel:

    Sawaddee kap............Floor,
    Believe it or not, ook ik lees met veel plezier jouw mooie verslagen uit The Far East.
    Let maar niet te veel op de opmerkingen van je moeder, want die eet waarschijnlijk liever een Broodje van Dootje dan die verrukkelijke Thaise hapjes, zoals overheerlijke versgebakken kakkerlakken.

    Heb je al kontakt opgenomen met Marc Zumpolle? Hij is net verhuusd, maar woont nog steeds dicht in de buurt van Chang Mai, z'n email adres is: marczumpolle@me.com en tel nr: +66869513135

    Het lijkt mij een hele leerzame reis voor jou. Laat alle indrukken/ervaringen/smaken/gewoontes langzaam op je inwerken, om een aantal daarvan voor de rest van je leven te kunnen benutten.
    Tenslotte weet je al dat je een rooftop wil!

    Enjoy it, while we enjoy your blog!
    Groeten,
    Karel vanuit Genève

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Chang Phuak

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: