Beter laat dan nooit: RECAP 2013 - Reisverslag uit Huiswaard, Nederland van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit: RECAP 2013 - Reisverslag uit Huiswaard, Nederland van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit: RECAP 2013

Blijf op de hoogte en volg Floor

12 Oktober 2015 | Nederland, Huiswaard

Na het teruglezen van mijn verslagen kwam ik tot de conlusie.. Wat is het verdomme lang geleden!! Ca 2,5 jaar na dato lijkt het me wel een geschikt moment voor een recap.

Wat heb ik geleerd, wat zou ik anders doen en wat was nou eigenlijk het leukst?

En nog belangrijker, ZOU JE HET WEER DOEN?

Op die laatste vraag kan ik alvast antwoord geven; JA (en snel graag!) maar daar ga ik later uitgebreid op in.

Door deze vier maanden reizen ben ik een stuk zelfstandiger en zelfverzekerder geworden. Wel is het zo dat ik vandaag de dag, nog steeds niet helemaal realiseer dat ik dat allemaal ALLEEN heb gedaan. Natuurlijk heb een hoop mensen leren kennen maar in feite sta je er toch alleen voor. En zo is het ook in het 'echte' leven. Je komt alleen en je gaat alleen. Dit klinkt misschien wat zwaar maar het gaat er uiteindelijk om wat je zelf wilt. Laat mensen maar lekker op hun kop staan als het ze niet bevalt.

Dit is iets wat ik nog steeds met mij mee draag. En wat ook best lastig is. Je wilt mensen tevreden stellen maar het is goed om af en toen stil te staan bij het feit dat het mijn leven is en de dagen gaan te snel om je tegen te laten houden.

Als ik nu op reis zou gaan, zou het waarschijnlijk heel anders gelopen zijn. Dat komt voornamelijk door dat ik het al een keer heb ervaren en veranderd ben als persoon. Dus als ik terug in de tijd zou kunnen, zou ik het niet anders doen. Nouja een beetje extra geld kon geen kwaad en wat impulsiever mocht soms ook wel. Bijvoorbeeld met die jongen in Indonesië, die een trip aanbood. Dat zou ik nu wel gedaan hebben.

Op al mijn bestemmingen heb ik het waanzinnig gehad. Mui Ne en Lombok steken er wel met kop bovenuit. Hier leefde ik in een soort droom waar niks moeilijk was en ik alles aankon.

In hanoi & hué leefde ik ook in een droom maar daar liep ik wel tegen wat persoonlijke dingen aan. Hoe langer ik weg was, hoe relaxter het werd. Daarom werkt het ook zo verslavend denk ik. Je voelt je op een gegeven moment zo thuis in het reisleventje. Dat is het beste gevoel ter wereld.

En om dan nu terug te komen of ik het nog een keer zou doen: JA JA JA! Heel erg graag zelf. Mag ik nu vertrekken?

De afgelopen jaren mis ik het reizen enorm. Het vrije, onafhankelijke en verslavende gevoel oh wat is dat fijn. Wie weet kan ik snel weer een tripje maken... Zomer 2016? I'm saving for you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Huiswaard

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1044
Totaal aantal bezoekers 21910

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: