The last weeks on 'my own' - Reisverslag uit Kampong Dollah, Maleisië van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu The last weeks on 'my own' - Reisverslag uit Kampong Dollah, Maleisië van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

The last weeks on 'my own'

Blijf op de hoogte en volg Floor

09 April 2013 | Maleisië, Kampong Dollah

Dit word alweer bijna mijn laatste verslagje.. In ieder geval het laatste verslag van mijn avontuur alleen in het verre Azië.

De laatste 2 weken zijn voorbij gevlogen, letterlijk én figuurlijk.

De laatste dagen op de Gili islands waren erg leuk. Vrijdag was Merel haar verjaardag dus toen hebben we lekker luxe gebarbecued aan het strand. 's Avonds nog even gechillt met een shisza en een cocktail (thanks familie Smole).

De volgende ochtend vertrokken we weer richting Bali, naar onze thuisbasis Granny's hostel. En het voelde goed om weer terug te zijn.

Mijn laatste dagen op Bali bestonden uit: shoppen, filmpjes kijken, partyen in Kuta, teveel Arak, buikgriep, nog meer feestjes en vooral heel veel gezelligheid.

Tijdens mij eerste verslagen vertelde ik vrij uitgebreid maar inmiddels word dat een beetje vermoeiend vind ik want er is zoveel te vertellen. Dus hierbij vraag ik jullie, wees geduldig want over 3 weken kan ik ALLE, of naja bijna alle, details vertellen.

Vrijdag (5-4) avond vloog ik naar Kuala Lumpur, dit keer echt mijn allerlaatste lokatie alleen. Heel alleen is het niet want Sarah, meisje die ik 3 maanden geleden in Bangkok had ontmoet, stond op me te wachten bij het LRT station.

Na een lange taxirit, blijkbaar landde ik op het verre airport, zag ik Sarah weer! Super leuk om elkaar weer te zien. Na dat we naar mijn hostel waren geweest, hebben we wat gegeten in Chinatown.

De volgende ochtend moest ik vroeg opstaan want we deden mee met een Heritage walking tour.

We zagen oa. de KL city gallery, National Textile museum, een theater, St. Mary cathedral, Merdeka square en nog wat dingen. Het culturele gedeelte was binnen!

In de middag ging ik met Sarah, Neil & Benjamin naar Melaka.

Melaka is een historische stad in Maleisië, circa 2 uur rijden vanaf KL. Benjamin woont in KL dus we gingen relaxed met de auto.

In Melaka hebben we local food gegeten en wat van het stadje gezien. Rond 10 pm gingen we weer weg want Sarah vloog om 02:00 naar Austria. We hebben haar naar het airport gebrqcht en daar nog even gechillt.

Zondag ben ik naar de KLCC mall geweest. Dit is een mall onder de Patronas towers.

Ze hebben hier een WAANZINNIGE supermarkt, verse sushi voor maar een paar euro. Er zit ook een hele leuke bookstore waar je wel uren kan ronddwalen, althans als je Floor heet kan je dat ;). 's Avonds ben ik naar de bios geweest; The Host. Een erg goede film dus again, een aanrader!

Maandag bestond mijn dag weer uit een mall, dit keer een ander gebied van KL, namelijk Bukit Bintang. Hier heb ik helaas wel wat gekocht. Shame on me.

's Avonds ging ik met Benjamin naar de skybar van het Traders hotel voor het perfecte view op de Patronas. Het was erg gezellig en we wisten zelfs nog even gratis drankjes te scoren.

Dinsdag heb ik lekker in het KLCC park bij de Patronas gechillt. Ideaal, lunchen onder de Patronas. Wat wil je nog meer?

Verder heb ik een expositie bezocht, namelijk 'The art of Architecture'. Het ging over de bekende architect Foster.

's Avonds had ik weer afgesproken met Benjamin. Dit keer gingen we ergens eten, Indies! Dat kan hier goed want in KL wonen heel veel mensen uit India.

Na het eten hebben we nog wat gedronken met Sue Lynn & Ricardo.

Kuala Lumpur is een hele bijzondere stad vind ik. Er zijn veel verschillende culturen, voornamelijk mensen uit India, Maleisië, China en ook Islamisten.

Deze mix van culturen maakt het heel toegankelijk, ondanks dat het een Islamitisch land is.

De architectuur is heel wisselend. Je ziet veel moderne skyscrapers maar ook oude buildings, en tussen al die gebouwen staan allerlei jungle-achtige palmbomen etc.

Op dit moment zit ik in de Starbucks, m'n groene theetje is op dus ik ga zo maar richting het airport. Mijn vlucht is pas rond 22:00 maar ik ga proberen een eerdere te nemen... Dat is me immers al eerder gelukt ;)

M'n volgende verslagje plaats ik over ca. 3 weken, als ik ECHT het mooie Azië ga verlaten. Tot dan!

  • 10 April 2013 - 07:34

    Lynn:

    Leuk! Wat is de tijd gevlogen he!
    Veel plezier met je mama de laatste weken;)
    Liefs xx

  • 10 April 2013 - 08:31

    Dodo:

    Ja Lynn en Floor tijd is zeker gevlogen. En ik vlieg straks ook, haha. Ik heb veel zin en vind het ook spannend. We gaan een hoop doen en een hoop chillen. Dus dat komt goed.
    Flora tot morgen, xx dodo

  • 10 April 2013 - 08:37

    Iefie :

    Tje, Floor wat leuk weer om te lezen!!! En straks samen met Dodo de wereld verkennen. Dat zal ook best wel even raar zijn, maar geniet er maar van. Heel weinig zullen je dit na kunnen vertellen!
    Kus, Iefie

  • 10 April 2013 - 12:35

    Bianca Smole:

    Hoi Floor,

    Ben blij dat ie gesmaakt heeft, ha ha !! Heel veel plezier met mama nog en geniet van de laatste Aziatische momenten. Tot gauw weer !!

    De Smooltjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kampong Dollah

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1762
Totaal aantal bezoekers 21911

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: