Seminyak, Lombok & Gili's - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Seminyak, Lombok & Gili's - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Seminyak, Lombok & Gili's

Blijf op de hoogte en volg Floor

27 Maart 2013 | Indonesië, Villa Ombak

De laatste keer dat ik een verslagje publiceerde is alweer 2 weken geleden.. En ik kan je zeggen, er gebeurt veel in 14 dagen.

Als je wil weten wat, dan moet blijven lezen.

Na mijn veel te lange chill sessie bij Granny's vertrok ik (met een beetje tegenzin) naar Seminyak. Ik voelde me ziek en had prima naar m'n zin bij Granny's. Maar ik wilde toch even een andere lokatie ervaren dus ben achteraf blij dat ik het heb gedaan.

Zoals ik al zei was ik een beetje ziek dus de eerste 2 dagen heb ik alleen maar gechillt. De eerste avond ontmoette ik een NL'se gast uit Hilversum. Hij vertrok de volgende ochtend naar Pemuteran. Dat is een koraalparadijs in het noorden van Bali. Hij vroeg of ik mee wilde. We zouden samen reizen en in het hotel verblijven. Hij zei dat ik bijna tot niks hoefde te betalen want hij vond het wel gezellig on gezelschap te hebben.

Aangezien ik ziek was ben ik uiteindelijk niet meegegaan. Best jammer want ik was wel benieuwd hoe het zou lopen.

Anyway na 2 dagen luieren bestond m'n laatste dag in Seminyak uit shoppen. Met de Engelse Sophie ging ik naar een grote fruitmarkt en daarna naar een soort kleding/souvenir markt. Heel leuk dus daar heb ik ook wat leuke dingen gescoord.

's Avonds nog even een filmpje gekeken met Sophie, Nate, Gaby en Julie.

De volgende ochtend vertrok ik alweer naar Granny's! Jippie.

In Granny's ontmoette ik de NL'se Merel. Merel is 19, woont in Den Haag en gaat in september in Amsterdam studeren. We hadden besloten om met z'n drieën (Merel, Sti & ik) naar Ubud te gaan en daarna mijn Zweedse vriendinnen op te zoeken in Lombok.

Zo gezegd, zo gedaan. De eerste dag in Ubud zijn we naar het Monkey Forest geweest. Dit is een soort park met allemaal aapjes. Je kan daar bananen kopen en dan komen ze naar je toe... Ook als je geen bananen hebt btw ;)
Dit was een leuke maar ook wel gekke ervaring. Daarna hebben we nog even geshopt.

Ubud is een heel leuk plaatsje in het midden van Bali. Het is omgeven met mooie natuur (oa. ricepaddies) en culture dingen. Er zijn leuke restaurantjes & winkeltjes.

De volgende dag in Ubud hadden we een taxidriver gehuurd. Hij bracht ons naar alle 'hotspots' vd omgeving. Dit was erg leuk. We hebben oa. wat tempels bezocht, rijstvelden en een vulkaan gezien.

Woensdag vertrokken we naar Lombok. Omdat ik een ander ticket had dan Sti & Merel hadden we afgesproken in Sengiggi, want hier zou de boot stoppen. Helaas is ook Indonesië niet altijd te vertrouwen want echter stopte de boot hier helemaal niet. Dankzij de hulp van een iets te vriendelijke Indo kon ik smsen/bellen met Sti. Uiteindelijk hadden we elkaar 'gevonden' en konden we Senggigi verkennen.

Dat verkennen was snel gedaan want Senggigi stelt niks voor. Prima voor 1 nachtje maar meer ook niet.

De volgende ochtend vertrokken we dus naar onze vrienden in Kuta, het zuiden van Lombok. We logeerden in dezelfde homestay als Maria & Rebekka, namelijk Banana homestay.

Kuta is een kustplaats waar veel backpackers en surfers zijn. Er hangt er gezellige sfeer en iedereen is vrolijk. Of dit door het weer of de magic mushrooms komt is nog onduidelijk ;)

Anyway de dagen in Kuta waren erg leuk. We hebben paradijselijke witte zandstranden gezien, het eiland verkend met de scooter, heerlijk & goedkoop gegeten, gefeest, gezwommen. Oftewel we hebben een super week gehad!

Helaas vertrokken Maria & Rebekka de 26e vanuit Bali naar Australië. Erg jammer want we hebben het erg leuk net elkaar gezien. Maar we gaan sowieso afspreken in Amsterdam én in Zweden.

Inmiddels zijn we op Gili Trawagan. Dit is een eilandje tussen Bali en Lombok. Er liggen hier 3 eilandjes op een rijtje, Gili Trawagan, Gili Meno & Gili Air. Gili T. is voornamelijk een Backpackers eilandje omdat hier ook 's avonds wat te doen is. En dat hebben we gemerkt.

Gister was het Fullmoon en dus was ook hier een Fullmoon party. Natuurlijk niet zo groot als in Thailand maar dat wil biet zeggen dat de hangover daarom minder is. Laten we het er maar op houden dat we een gezellige avond hebben gehad.

Vandaag hebben dus een beetje gechillt en gesnorkeld. Morgen gaan we een snorkeltour doen dus dat is leuk.

Zaterdag gaan Merel & ik weer terug naar Granny's. De komende dagen zullen dus bestaan uit chillen, shoppen en een beetje zwemmen. De verhalen van de laatste dagen Gili & Bali zal ik vertellen in het volgende verslag.

Nog even ter info: volgende week, 5 april, vlieg ik naar Kuala Lumpur in Maleisië. En dan vlieg ik 10 april naar Bangkok om nog gezellig 3 weken met Do'tje te chillen in Thailand.

Enjoy the snow & tot de volgende keer!

  • 27 Maart 2013 - 17:20

    Dodo:

    De tijd gaat nu wel erg snel, nog 2 weekjes en dan reis ik af naar Bangkok. Spannend .
    Dan moet je afkicken van al het feesten en een "saai" bestaan met je mutti doorbrengen, haha. Saai wordt het vast niet maar wel anders.
    Geniet nog maar even bij de lieve mensen van Granny's, your home away from home, zoals ze daar zeggen.
    Xx

  • 27 Maart 2013 - 17:29

    Perry:

    Hi chiller, friso en ik zijn ons al aan het orienteren op de rice paddo's en andere geneugten als dodo bij jou is. Vanavond Koninklijk Concertgebouworkest. Ook chill. Veel plezier.

  • 30 Maart 2013 - 12:06

    Rebel Bergsma:

    Lieverd! Wat klinkt het toch weer heerlijk.. En wat gaat de tijd snel! Geniet er maar nog even lekker van <3

  • 31 Maart 2013 - 10:30

    Hanne:

    Hey Floor. Weer een lang en interessant reisverslag. En weer leuk om te lezen. Wat een avontuur. Veel plezier met Do in Thailand. Please, neem wat zonneschijn mee terug. Groetjes

  • 06 April 2013 - 19:05

    Floris Rademaker:

    Gaat goed met je groeten van je favoriete oom. Floris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Villa Ombak

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 21912

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: