Love from Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Love from Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Love from Bali

Blijf op de hoogte en volg Floor

14 Maart 2013 | Indonesië, Seminyak

Wauw wauw wauw wat heb ik het hier toch fijn op Bali!

Zaterdag ochtend na een slapeloze nacht op de grond vertrok ik na m'n ontbijtje oatmeal naar Bali. Eindelijk. Het vliegveld in Singapore was enorm maar na een tijdje heb je het wel gehad.. zeker als je weinig geslapen hebt en om 06:00 al rond loopt door de winkels, weeeeird.

Anyway de vlucht ging goed, al waren ze op Singapore wel mijn bagage even verloren... handug. Gelukkig heb ik een groene tas met keycord (thnx Marjet) dus met een goede beschrijving konden ze hem makkelijk vinden.

Eenmaal aangekomen op Bali voelde het al heel relaxed aan... na ongeveer 30 minuutjes met de taxi kwam ik aan bij (paradijsje) Granny's in Kuta. Wat zag het er leuk uit (de foto's bewijzen dat).

Al snel raakte ik aan de praat met wat mensen en besloten we (Kelly, David & ik) op zoek te gaan naar 'de Carrefour' en een apple store voor Kelly.

's Avonds werd het pas echt gezellig... de plasticzakjes 'Arak' kwamen op tafel en werden in de fishbowl gedaan. Arak is de local liquer. Best lekker en super cheap MAAR je moet wel weten waar je het moet kopen anders kan het ook slecht aflopen..

Inmiddels waren we met een aardige groep (Kelly, Michelle, David, David, Read, Marta, Linn en Dara. Het was erg gezellig en na de Arak zijn we naar het centrum van Kuta gegaan. Eerst naar de reggae bar en uiteindelijk belanden we in Sky Garden. Op de terugweg namen we de scooter. lekker budget.

Zondag bestond de dag uit films kijken en naar de shoppingmall in Kuta center. Het was een prima mall en heb me er prima vermaakt. Ze hadden een schattig cafeetje/toko waar ik heerlijk gegeten heb en de lekkerste emping heb gescoord voor een prikkie.

Maandag was het de dag voor Silence day/Nyepi. Nyepi is Balinees newyear. De dag erna is Silence day. Dan veranderd het gehele eiland in een spookyplace was alles is dicht. Je mag 24 uur (6am till 6pm) niet naar buiten. De locals mediteren dan.

Omdat het personeel dus niet aanwezig zou zijn tijdens silence day besloten we wat eten + drinken in te slaan bij de Carrefour. Na deze shopping trip zijn Michelle en ik het centrum ingegaan voor wat shopping. 's Avonds gingen we (Michelle. Marta, Billy, Stefano, Martin, Christophe) naar het centrum voor de Oghu Oghu parade. Dit is een parade om de boze geesten weg te jagen,heel leuk/bijzonder om mee te maken. Foto's komen zsm op facebook:)

Toen we weer thuis waren begon het feest. Ja wat verwacht je dan van een huis vol jongeren die de volgende dag het huis niet uit kunnen... dat werden dus spelletjes met de befaamde Arak. Het was een dolle boel incl voetballen in stortbuien, Changu spelletjes, op stoelen dansen en nog meer gekkigheid. Het was errrg gezellig ;)

De volgende ochtend moest ik helaas wel om 8.30 opstaan... Want Michelle en ik hadden een uitdaging bedacht. We mochten voor 5 uur lang niet communiceren (lees;' schrijven., spreken, etc met anderen) . Pfoei dat was best een uitdaging maar wel cool om gedaan te hebben.

Inmiddels waren er nog een paar mensen bij gekomen; Maria & Rebekka uit Zweden en Mexico/Mariana) Gezellig!!!

Dinsdag avond was weer een dolle avond... zo is het bijna elke dag dus haha.

Woensdag bestond de dag uit luieren (films kijken) en op zoek naar een jurk voor Marta. Eenmaal weer in het hostel begonnen al de eerste voorbereidingen voor het uitgaan. Eerst hebben Maria, Rebekka , Stefano & ik gegeten bij Sky Garden. Dit was best lekker maar niet heel bijzonder.

Daarna hadden we met de rest (Mexican, Martin, Dara, Billy & David) afgesproken bij Allicats. Na allicats naar de reggaebar en uiteindelijk weer beland in Sky Garden.

EN wat was het een hilarische nacht/ochtend. Hahaha we hebben zo'n lol gehad. Vooral toen we thuis kwamen met Stefano & Maria.Foto's volgen ;)

Uiteindelijk sliep ik om 7am en werd weer wakker vd hitte om 10uur.. fijn 3 uurtjes geslapen.

De rest vd dag heb ik gechillt met Stefano & Dara. Inmiddels ben ik m'n hostel in Seminyak... het is hier vrij rustig in vergelijking met Granny's haha maar de eerste plannen voor een feestje zijn al gemaakt.

Ik vond het best jammer om vandaag weg te gaan bij Granny's. Ik heb erzo ontzettend leuk daar gehd. De mensen zij n super aardig (word gerund door 2 noorse vrouwen) en het is gewoon top. Maar het leuke is dat bijna iedereen daar weer terug komt dus dan zien we elkaar weer!!

Met Maria & Rebekka had ik het super leuk dus misschien gaan we nog een roadtrip doen en anders gewoon chillen bij Granny's. We will see!

Ik heb er in iedergeval een paar leuke vrienden bij :) haha de eerste plannen zijjn al gemaakt met de Mexican en Argentina Martin haha.

Adios amigos en tot het volgende verhaaltje... (hopelijk met iets meer slaap hehe)

  • 15 Maart 2013 - 16:53

    Perry:

    Nou dochter, wat minder cultuur maar meer night life. Je hebt het helemaal voor elkaar. Veel plezier in je rustige hostel..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 21919

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: