Off to Bali paradise!!!! - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu Off to Bali paradise!!!! - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Floor Reitsma - WaarBenJij.nu

Off to Bali paradise!!!!

Blijf op de hoogte en volg Floor

09 Maart 2013 | Singapore, Kampong Ayer Gemuruh

Goedenacht luitjes, op dit moment ben ik in Singapore!!

Het is hier inmiddels (na meerdere slaap pogingen) 03:40 in de nacht. Nee backpacken gaat niet altijd over rozen.

Buiten het lastige inslaap vallen is het airport AMAZING! Het is super groot en je kan alles doen, ja echt alles!

Massages, naar de bios, shoppen (ze hebben alle winkels OMG), gamen, eten, drinken, tv kijken, werken, gardens, rooftop pool, gym en nog veel meer. Je begrijpt dus wel dus ik een tikkeltje hyper werd toen ik mijn eerste meters hier maakte... Voornamelijk bij de tijdschriften afdeling kreeg ik een BIG smile op m'n gezicht.

Anyway back to Vietnam, waar ik afgelopen dagen m'n laatste week heb gespendeerd in Saigon.

Zondag vertrok ik om ca. 8 uur van Mui Ne met de bus naar Saigon. Eerst even ontbeten bij Joe's. Toen ik daar zat kwam ik Claudia & Nairn tegen.. Eigenlijk wilde ik even 'alleen' zijn maar dat lukt dus zelfs niet om 7 am.

Na 4-5 uurtjes kwam ik aan in Saigon (heet nu Ho Chi Minh city maar Saigon is korter). Het was zoals gewoonlijk een hele fijne busrit ;)

Eenmaal in Saigon dook ik eerst een koffiezaak in voor een dosis gratis Wi-Fi. Ik was zo slim om niet het adres van het hostel te noteren dus moest het nog even opzoeken. Gelukkig was het dichtbij en kon het dus lopend vinden.

De volgende dag was mijn missie: iphone fixen. Helaas is die missie mislukt maar heb ik wel even heel Saigon gezien. Het is een grote stad kan ik je vertellen.

Dinsdag had ik een tour naar de Cu Chi tunnels. Deze tunnels werden gebruikt tijdens de Vietnam war. Heel erg indrukwekkend was dat. Bizar dat die mensen daar voor zo'n lange tijd hebben 'geleefd'. Er waren 3 verdiepingen, 1 voor de keuken/was etc. 2 voor de communicatie en 3 was een uitgang volgens mij. Ze mochten overdag niet naar buiten en als je een poepie moest doen dan mocht dat pas na 00:00 uur in de rivier. Arme kinders!

De tunnels zijn enorm klein en dus niet geschikt voor Westerse mensen. Er was ook een 'Amerikaanse' tunnel en daar ben ik wel ingegaan. Maar zodra ik een uitgang zag ben ik snel naar buiten gegaan... Jeetje wat een claustrofobische bedoeling.

's Middags waren we weer terug in Saigon (3 pm) dus toen nog even gechillt met Kelsey & Jayne. 's Avonds hadden we een dormetentje. Jayne, Kelsey, Jay, Lauren en ik gingen gezellig eten bij een rooftop restaurant. Het eten viel erg tegen maar het was wel een mooi uitzicht.

Woensdag stond in het teken van het War Museum. Helaas waren we te lang blijven hangen bij onze fruitjuice hotspot dus konden we pas rond 1:30 pm naar binnen. Dan maar even wachten in het park met een frozen chocolate drink.

Het War museum was erg indrukwekkend. Ik wist er nog niet zoveel over dus mijn eerste reactie was; hadden die Amerikanen niet beter thuis kunnen blijven? Wat een zooitje hebben ze ervan gemaakt. Met name het Orange verhaal vond ik erg heftig want de gevolgen hiervan zie je nog steeds terug in Vietnam.

De rest van de dag hebben we een beetje rond geslenterd en uiteindelijk kwamen we uit bij het dure deel van Saigon. Alles was modern, duur en vooral nieuw! Het leek wel of we een cultuurshock kregen hahaha super grappig.

's Avonds hadden we eindelijk het geheime restaurantje van Melissa & Lisa (2 meiden uit Colorado) gevonden. Heerlijke pita's.

Donderdag had ik een tour naar de Mekong Delta. Dit viel erg tegen want ik kreeg een andere tour te zien dan dat ik geboekt had. Buiten dat was het wel erg gezellig met m'n 2 Braziliaanse vrienden Tom & Jerry (ze hadden lastige namen dus ik noemde ze maar zo).

We bezochten een floating market (er was geen market te zien) , een paar eilandjes met wat workshops en we gingen fietsen.

Rond 7 pm waren we weer terug. Toen heb ik ein-de-lijk even alleen gegeten. Namelijk mijn allerlaatste Pho (noedelsoep) in Vietnam.

Vandaag heb ik eigenlijk niks gedaan... Of naja niks, het was niet heel bijzonder ;)

Eerst heb ik een soort van uitgeslapen, daarna ontbeten met een lekkere fruitjuice , toen m'n vervoer naar het airport gefixt en daarna nog even gechillt in het hostel.

En nu zit ik hier in Singapore, de 30 dagen in Vietnam zijn voorbij. Het ging enorm snel en het was waanzinnig leuk!

Ik heb zoveel leuke mensen leren kennen, heel veel gezien en meegemaakt.

Vietnam is een land met een behoorlijke geschiedenis waardoor de mensen niet altijd even vriendelijk zijn. Dat is even wennen maar als je eenmaal weten hoe je ze moet handelen valt het reuze mee en daarbij zijn er ook een heleboel lieve Vietnamezen :)

Nog even wat nieuwtjes:

- Mensen worden gewoon in de tuin begraven dus je ziet allemaal gekleurde graven op het land.
- Als iemand is overleden is het allemaal heel kleurig.
- Pho is de Phad Thai van Vietnam.
- Saigon is veel moderner dan de hoofdstad Hanoi.
- Met min. 3/4 mensen op 1 scooter blijft heel normaal, ook al is het een baby.
- Het verkeer bestaat voornamelijk uit scooter, dat betekend CHAOS! (Ze rijden gewoon als ze zin hebben en kijken dus niet op of om voor voorbijgangers.

Vietnam ik heb van je genoten en hoop ooit nog eens terug te komen!

Nu ga ik toch nog even proberen 4 uurtjes te slapen want morgen om 8 am moet ik me melden voor mijn bordingpass. Zoals ik al eerder zei, tough life dat backpacken!

Adios amigos en tot in Bali xxx



Donderdag

  • 08 Maart 2013 - 21:37

    Dodo:

    Ik hoop dat t geluid van je i-pad uitstaat en ik je niet wek, als je al slaapt tenminste , met dit bericht. Wat een avonturen , super leuk, nu lekker relaxen op bali, voordat ik je achter je vodden ga zitten, je wordt tenslotte mn reisleidster, dus dan is de vacantie voorbij, haha!!

  • 08 Maart 2013 - 21:44

    De Smooltjes:

    Hey Floor,

    Goede vlucht gewenst naar Indonesië,lekker even je ogen dichtdoen. Hoor binnenkort weer al je avonturen vanaf Bali. Tot gauw.

    De smooltjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Kampong Ayer Gemuruh

Floor

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 21909

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 02 Mei 2013

ASIA HERE I COME!

Landen bezocht: